Twee blonde meiden op reis.... - Reisverslag uit Peking, China van Jacquelien Langenberg - WaarBenJij.nu Twee blonde meiden op reis.... - Reisverslag uit Peking, China van Jacquelien Langenberg - WaarBenJij.nu

Twee blonde meiden op reis....

Door: Jacquelien

Blijf op de hoogte en volg Jacquelien

11 September 2006 | China, Peking

Hallo lieve mensen,

Het is alweer anderhalve maand geleden dat ik een berichtje heb gepost, maar zal vanaf volgende week weer regelmatig schrijven.

Na een lekkere maand vakantie in eigenland ben ik weer in BJ aangekomen, deze keer niet alleen maar vergezeld door zuslief Monique.

Na een korte stop in BJ, zijn we een tour gaan maken door China, want ze wilde graag wat van het land zien. En dat heeft ze van rijk tot arm en van schoon tot zeer ranzig. In een kleine week hebben we verschillende steden aangedaan, 26 uur in de trein gezeten, 5 uur in het vliegtuig, en opgeteld tientalle uren is ons geduld op de proef gesteld, zijn we bijna beroofd, hebben we gevochten met een taxichauffeur die ons op wilde lichten en hebben we kougevat door alle airco en zijn we zo'n beetje ziek geworden, en onder andere daardoor hebben we beiden een gezellige morgen in het ziekenhuis doorgebracht. Maar dit alles heeft de pret niet gedrukt, we hebben veel plezier beleefd aan deze reis....

Hoe deze hele reis is verlopen zal ik volgende week eens voor jullie op papier zetten met de nodige foto's!

Veel liefs,
Jacquelien en Monique

  • 11 September 2006 - 05:54

    Marianne Wigb:

    Ik zie het helemaal voor me, Monique in een Chinees ziekenhuis, dus ikkan wel stellen dat Monique lekker uitgerust aan haar stage bij ons gaat beginnen? :)

  • 11 September 2006 - 06:32

    Wilma:

    Hoi Jacq, ben in aug. heel druk geweest en heb vakantie gehad. En voor ik het besefte was je al weer weg. Heb Wilma vandeweek gesproken en ze vertelde dat je samen met Monique weer was afgereisd. Leuk dat ze met je mee is. Doe haar de groeten van me. Ik hoop dat het weer beter gaat met haar. Ik zal jullie reisverslag volgen.
    Groetjes, Wilma Flantua

  • 11 September 2006 - 09:22

    Jo Vanuit Sudan!:

    Jammer dat ik je niet kon ontmoeten in NL...! Leuk dat je naast de NL vakantie ook een vakantie daar hebt gehad! Onze vakantie was super in Kenia! Nog bedankt trouwens. Hey, goede tijd daar,
    Hartelijke groet Jo

  • 11 September 2006 - 11:50

    Linh:

    woooooooooow bijna beroofd? Damn, ik ben benieuwd naar je verhalen. Gelukkig dat jullie nog ongedeerd zijn :) Sterkte!

  • 18 September 2006 - 08:03

    Lydia:

    Gezellie met je zusje! Nou, geniet ervan he. Chou chou, hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacquelien

Ik studeer een jaar Mandarijn (de nationale taal van China) aan de Universiteit van Beijing. Verder gooi ik me in het diepe betreft de Chinese cultuur en alle andere gewoontes die ze er hier op na houden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 30596

Voorgaande reizen:

09 Juni 2007 - 25 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: