Naar Shanghai.... - Reisverslag uit Beijing, China van Jacquelien Langenberg - WaarBenJij.nu Naar Shanghai.... - Reisverslag uit Beijing, China van Jacquelien Langenberg - WaarBenJij.nu

Naar Shanghai....

Door: Jacquelien

Blijf op de hoogte en volg Jacquelien

01 Oktober 2006 | China, Beijing

Hey hallo allemaal,

Hier even een kort berichtje. Inmiddels is mijn moeder gearriveerd en hebben we al weer veel touristische dingen gedaan. Het is vandaag 1 october, en dan wordt uitgebreid de stichting van de Volksrepubliek gevierd en heeft iedereen in China een week vrij! En dat hebben we geweten!! Ooit wel eens een stok in een mierennest gezet?? Nou daar was de straat gisteren mee te vergelijken. Wat een mensen, mensen, en nog eens mensen!!! Gisteren kon je niet in de metro komen en was er geen taxi te krijgen! En te bedenken dat er 65.000 taxi's in BJ rondreiden. Al met al zijn we toch nog thuisgekomen.

Vandaag zullen we eens even gaan kijken wat er allemaal te vieren valt. Gisteren leek het net kerst met alle lichtjes en versieringen in de stad. De sfeer zullen we vanavond even gaan proeven. Net als de Peking Eend, want dat moet je gegeten hebben als je hier bent. Eens kijken of mijn moeder wel een hap neemt en het niet zielig vindt voor de eendjes!!

Morgenmiddag vliegen we richting Shanghai, waar we een paar dagen zullen verblijven. Ik vind Shanghai echt geweldig, het is niet echt Chinees, maar wel een heerlijke stad om in rond te lopen. Het is lekker weer, schoner dan BJ en vooral winkelen is daar geweldig! De stad zit vol energie, heerlijk gewoon. En we zullen ook een dagtrip naar Hangzhou maken, dus Anke, als Annemarie nog zin heeft in een paar NL'ers op de koffie dan kan ze me altijd even bellen, mijn nummer is 13910307350. En een trip door China is zeker aan te raden, als je nog tips nodig hebt, dan kan ik die altijd even naar je emailen. Hangzhou schijnt een hele mooie stad te zijn, ik ben er zelf nog nooit geweest, maar heb het uitgebreidt met de kunstlessen over de prachtige meren en tuinen behandeld. Dus het wordt hoogtijd dat ik het eens ga bekijken.

Wat de reis met moeders nog meer gaat brengen, weet ik niet, maar vast heel veel gelach en plezier, en hoe en wat en waar zal ik weer uitgebreid op papier zetten als ik weer in BJ ben!

Ik wens jullie allemaal een fijne werkweek tegemoet terwijl ik lekker ga genieten van mijn vakantie!

Liefs, dikke kus,
Jacquelien

  • 01 Oktober 2006 - 09:28

    DENNIS:

    Hey die Jacq!

    Geniet van je trip met je moeder!

    Dennis.

  • 01 Oktober 2006 - 13:32

    Hans:

    Fijne vakantie en de groetjes aan je moeder

  • 02 Oktober 2006 - 11:15

    Linh:

    have fun met je moeders!!

  • 03 Oktober 2006 - 19:09

    Hoi Jacquelien:

    gaaf dat je nu met je moeder op stap bent, zo hebben ze een goede indruk wat je beweegt in zo'n land.je biedt tips aan, we houden ons aanbevolen, we zijn druk bezig uit te zoeken hoe we de reis zullen invullen. ik heb ff een mailtje gestuurd met wat extra informatie over waar Annemarie zit. geniet eerst met je moeder van het leuke uitstapje. groet Anke

  • 04 Oktober 2006 - 01:36

    Annemarie M:

    Heeey Jaquelien!
    Zoals me moeder al schreef heb ik een mailtje gehad, en ben ik even je site gaan opzoeken!
    Als het goed is heb je mijn nummer nu ook?? Bel maar als je in Hangzhou bent :) Vind het altijd leuk als er mensen uit Nederland komen, en dan vooral nog Drontenaren ook! Was van het weekend ook nog in Shanghai! Wat een gekkenhuis, echt super druk daarzo! Maar heel gaaf weekend gehad, we gingen naar de Formule 1!
    Nu mag ik zo lekker werken!Ook een drukte hier in het hotel, met national week!
    Tot horens!
    Groetjes Annemarie!
    www.annemariemunster.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacquelien

Ik studeer een jaar Mandarijn (de nationale taal van China) aan de Universiteit van Beijing. Verder gooi ik me in het diepe betreft de Chinese cultuur en alle andere gewoontes die ze er hier op na houden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 30607

Voorgaande reizen:

09 Juni 2007 - 25 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: