15 biljoen Chinezen........ - Reisverslag uit Beijing, China van Jacquelien Langenberg - WaarBenJij.nu 15 biljoen Chinezen........ - Reisverslag uit Beijing, China van Jacquelien Langenberg - WaarBenJij.nu

15 biljoen Chinezen........

Door: Jacquelien

Blijf op de hoogte en volg Jacquelien

07 Oktober 2006 | China, Beijing

Hallo lieve lezers,

Hier een kort berichtje uit het zonnige BJ, het is nog lekker 27 graden. Hoe is het weer in Nederland?

Het is hier van de week vakantie, vakantie voor de Chinezen, ze vieren namelijk de stichting van de Volksrepubliek. Dat betekent dat al die biljoen Chinezen op stap gaan, hun familie gaan opzoeken of net als ons op reis gaan.

Ik was al eens gewaarschuwd dat ik niet in deze 'golden week' moest gaan reizen, maar goed, de eigenwijze ik, dacht ach dat zal wel meevallen. Nou geloof me het is zeker geen understatement dat het druk is! Het is zoals ik al eerder schreef een mierennest. De straten zien zwart, de restaurants zitten overvol en het openbaar vervoer puilt uit.

Ik was samen met mijn moeder naar Shanghai gevlogen. We hebben lekker rondgewandeld in Shanghai, hoewel je je een weg moest banen door de stromen mensen. Soms kon je niet eens fatsoenlijk de trappen op en af (zie foto). Ik zal binnenkort een uitgebreide update over Shanghai schrijven.
Door de enorme drukte is onze trip naar Hangzhou in duigen gevallen. Er gaan zo'n 50 treins per dag naar Hangzhou, en de bussen rijden elk half uur, maar helaas waren alle kaartjes uitverkocht. Dus ik ben benieuwd hoe de bekende West Lake eruit heeft gezien. Dus sorry Annemarie, ik moet dus het Drontentse koffieuurtje naar een ander tijdstip verplaatsen! Mocht je zin hebben in een weekendje Beijing, je bent welkom!

De komende dagen verblijven we hier in BJ, en dan zullen we de reis voorzetten richting Datong, Pingyao en Xi'an. Hopelijk zijn dan alle biljoen Chinezen weer aan het werk, en kan ik genieten van mijn reis.

Goed, lieve mensen, ik ga me klaarmaken voor een dagje winkelen. Ja ja, want moeders heeft nog wat nieuws nodig en mijn zusje heeft een hele waslijst gestuurd wat ze graag nog wil hebben, want het is in Nederland allemaal zoooooooooo duur! :-) Komt voor elkaar hoor! Ik zal mijn afding technieken weer eens uit de kast halen.

Tot gauw schrijfs!
Jacquelien

  • 07 Oktober 2006 - 15:46

    Dennis:

    PFFFFFFFFFFF!

    Dat zijn er inderdaad een heleboel! Mooie foto's ook weer!

    Ben jij eigenwijs dan? Weer iets nieuws geleerd!

    Geniet nog van de drukte daar!

    Groet uit Zwolle!

  • 08 Oktober 2006 - 22:27

    Wilma:

    geen wonder dat ik geen gehoor kreeg........je bent gewoon even in china.. veel plezier samen, lekker genieten.
    tot gauw

  • 11 Oktober 2006 - 18:23

    Lydia:

    Hey leuk joh om te lezen allemaal, klinkt heel gezellie met je familie daar! Die lange Chinees, echt grappig, hij is gewoon langer dan jij, dat voor een Chinees. Hopelijk gaat het goed met je gezondheid! Ik ga weer aan het leren voor mijn examens, ble.

    Dikke knuffel van Lydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacquelien

Ik studeer een jaar Mandarijn (de nationale taal van China) aan de Universiteit van Beijing. Verder gooi ik me in het diepe betreft de Chinese cultuur en alle andere gewoontes die ze er hier op na houden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 30596

Voorgaande reizen:

09 Juni 2007 - 25 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: