En toen begon het 'normale leven'.... - Reisverslag uit Beijing, China van Jacquelien Langenberg - WaarBenJij.nu En toen begon het 'normale leven'.... - Reisverslag uit Beijing, China van Jacquelien Langenberg - WaarBenJij.nu

En toen begon het 'normale leven'....

Door: Jacquelien

Blijf op de hoogte en volg Jacquelien

16 Oktober 2006 | China, Beijing

Lieve mensjes,

Het 'normale leven' is weer begon, heb mijn functie als reisgids opgezegd en ben nu weer een full-time studente. Vannochtend om half 7 ging de wekker, en ik moet zeggen normaal heb ik geen moeite om uit bed te komen, maar deze morgen uiteraard wel! Ik had om 8 uur les, was 10 minuten te laat door de file die er normaal nooit staat. Wat een hel af en toe, zit er hard over te denken om een scootertje te kopen!

De lessen waren best zwaar en heel intensief, dus jullie begrijpen wel dat mijn hersens op dit moment het even hebben begeven. Maar goed het zal wel even wennen zijn, heb volgens hen dan ook maar 10 uur in de week prive les hoewel ze de daarbij ontelbare uren huiswerk vast zijn vergeten, maar goed je moet toch wat als je in BJ woont.

Straks ook nog piano les dus ik hoop dat dat nog goed komt. We zullen zien.
Ik zal van de week ook even mijn reisverhaal met mijn moeder op papier zetten voor jullie. Moeders is alweer richting NL gekeerd en heb dan ook met waterige oogjes afscheid genomen. Het was super gezellig, en in twee weken hebben we zoveel foto's gemaakt, zoveel heeft Peter Langhout in dertig niet eens aan foto materiaal bij elkaar verzameld! Heb de Kodak zo gesponsord dat ik gelijk een kortingskaart met al zijn voordelen heb gekregen!

Goed lieve mensen, ik ga de toetsen van mijn piano nog even aanraken voordat ik naar mijn les moet. Ik wens jullie allemaal een fijne maandag! En mochten jullie je vervelen mijn brievenbus is verliefd op de postbode, dus schrijven die kaartjes!!!

Veel liefs, dikke kus,
Jacquelien

  • 16 Oktober 2006 - 07:05

    Jo Vanuit Khartoum:

    Dag lieve Jacquelien!

    Pfff, dat zal best weer even wennen zijn na je leuke tripjes, weer terug in de schoolbanken! Hopelijk pik je het ritme snel weer op. Ik ben nu in Khartoum, nog 5 nachtjes slapen en dan richting NL!!! Ik kijk er enorm naar uit, kan niet wachten! Hopelijk zie ik je snel in NL,

    Liefs Jo!

  • 16 Oktober 2006 - 07:22

    Myrte:

    Hai! Heb van de week een kaartje op de bus gedaan, hoop dat deze wel aankomt, haha!
    x

  • 16 Oktober 2006 - 08:34

    Linh:

    Ik heb je wat echt overheerlijke XTC pillen opgestuurd en 100% Nederwiet om te relaxen. Ik hoop dat het pakketje in goede orde aankomt! Have fun ermee :p.

    Linh

  • 16 Oktober 2006 - 12:30

    Bart:

    ^^^ Die gekken aziaten ook... :P

  • 19 Oktober 2006 - 12:16

    Lydia:

    chou chou,

    Nou, veel succes met alles, en leuk man pianoles! Krijg je ook chinese riedeltjes? hihi zal leuk zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacquelien

Ik studeer een jaar Mandarijn (de nationale taal van China) aan de Universiteit van Beijing. Verder gooi ik me in het diepe betreft de Chinese cultuur en alle andere gewoontes die ze er hier op na houden!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 30599

Voorgaande reizen:

09 Juni 2007 - 25 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: